فیلم | «رنج» تنظیم‌گر رابطه انسان با خداست
کد خبر: 4098424
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
گفت‌وگوی ایکنا با مدیر گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف/ 2

فیلم | «رنج» تنظیم‌گر رابطه انسان با خداست

گروه چندرسانه‌ای ایکنا به انگیزه روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه» و به منظور بررسی نقش علم، دین، اخلاق و.. در توسعه صلح جهانی به گفت‌وگو با ابراهیم آزادگان، استاد دانشگاه صنعتی شریف و مدیر گروه فلسفه علم این دانشگاه نشسته است. بخش دوم این گفت‌وگو از نظرتان می‌گذرد.

مسئله رنج از بزرگترین مسائلی است که بشر با آن درگیر بوده‌اند و فلاسفه در مورد اینکه چرا رنج وجود دارد بحث کرده‌اند. مسئله رنج جزء موضوعات فلسفه علم نیست، ولی در فلسفه دین به آن پرداخته می‌شود. ما که جامعه دینی داریم به عنوان یک انسان باید تلاش کنیم درد و رنج دیگران را کاهش دهیم، ولی لاجرم این دردها در زندگی بشریت وجود دارد. برای انسان دیندار همیشه این پرسش وجود دارد که با وجود باور به خدای متعال چگونه می‌توان از خدا برای کاهش آلام کمک گرفت.
باید بدانیم رنج‌ها نقاطی است که رابطه ما با خدا در آنجا تنظیم شده و می‌توانیم رابطه صمیمانه‌تری با خدا داشته باشیم و او را به عنوان هم‌درد و همراه خود تلقی کنیم و او را کسی بدانیم که درد ما را درک می‌کند و می‌تواند آن را از بین ببرد و ما به واسطه این رنج‌ها می‌توانیم وارد زیست اخلاقی شویم. 
 
 
خبرنگار: محسن مسجدجامعی 
تصویر و تدوین: حامد عبدلی
انتهای پیام
captcha